Exploration #15

Consumer
Record everything you consume or everything you purchase in one day.

Voor exploration opdracht #15 heb ik een dag bewust gekeken naar wat ik allemaal consumeer en koop op 1 dag.

Geconsumeerd: telefoon, bed, kussen, dekbedovertrek, bed, hoeslaken, badjas, sloffen, licht/stroom, thee, water, waterkoker, lepel, honing, peperkoek, boter, glas, mes, washandje, gezichtsreiniger, dagcrème, mascara, lippenbalsem, foundation, deodorant, parfum, sokken, schoenen, spijkerbroek, onderbroek, riem, hemd, bh, sweater, jas, sjaal, muts, handschoenen, tas, fiets, sleutels, stoel, tafel, laptop, laptophoes, stroom, oplader, stroopwafels, soep, flesje water, internet, Word, Prezi, In design, Pinterest, Instagram, Snapchat, pen, agenda, portemonnee, banaan, mandarijn, 2 spelt boterhammen, roomkaas, Whatsapp, Facebook, over, pan, olijfolie, computermuis, gas, broccoli, rijst, kokosmelk, groente mix, vork, boord, afwasmiddel, afwasborstel, televisie, afstandsbediening, tafel, ijsthee, wc papier, bank, chocolade, yoghurt, muesli, tandpasta, douchegel, tandenborstel, shampoo, boek Leisure, boek How to be an explorer to the world, anticonceptiepil, Ipod/oortjes, bankpas, WordPress.

Gekocht:
– Jumbodraagtas
– ijsthee green
– Kokosmelk
– Worstenbroodjes
– Oven donkerbruin meergranen brood half
– Belegen geraspte kaas
– Kipfilet
– Groente mix champignons
– Jumbopaprika mix
– Broccoli
– Schoenen
– Jurk
– Shirt
– Make-up reinigingsdoekjes
– Droogshampoo

Je wordt je eigenlijk pas bewust was je allemaal gebruikt als je het noteert, want in principe consumeren we de hele dag door. Om bij te houden wat ik allemaal gebruik en koop heb ik een aantal momenten van de dag genoteerd wat ik op dat moment aan het consumeren was. Mijn aankopen heb ik doormiddel van de bonnetjes terug kunnen halen, zonder de kassabonnen had ik waarschijnlijk niet meer geweten wat ik vandaag allemaal heb gekocht omdat je het zo vaak en onbewust doet. Na deze exploration kan ik overduidelijk zeggen dat ik enorm veel producten consumeer op een dag en dat ik vandaag weer iets… te veel geld heb uitgegeven ☺.

Geef een reactie

