exploration #4

Daily walk
Collect objects only on your way to work or school every day. (try to collect thirty.)

Voor het beroepsproduct van leisure had ik deze week een afspraak bij de Kennismakerij in Tilburg. In deze proeftuinbibliotheek hangen verschillende posters aan de muur waarbij op mensen lichamen dierenhoofden zijn geplaatst, en op dierenlichamen in plaats van een hoofd een object. Tijdens deze briefing trok dit mijn aandacht doordat het gekken posters zijn en ik dit niet zo snel in een normale bibliotheek zou plaatsen. De Kennismakerij is een bibliotheek van de toekomst en wil het imago van de saaie bibliotheek veranderen en daar passen deze posters juist heel goed bij.

kennismakerij logo

Iedere week loop ik dezelfde route van en naar mijn werk toe. Ook deze week liep ik langs de standaard etalages die soms, maar niet iedere week veranderen. Toen ik langs de etalage van Nieuwe Filmers liep zag ik dat ook zei de etalage hadden aangekleed met een paspop met een eenhoorn hoofd erop. Doordat ook deze etage een vreemd vogel was in de sfeer van de winkelstraat werd mijn aandacht hierna toegetrokken.

etalage coolhunten

Eenmaal op mijn werk aangekomen ging ik een rondje doen in de winkel welke producten afgelopen week nieuw binnen waren gekomen en daar zaten deze kaartjes van Lagom Design ook tussen. Onbewust had ik deze signalen al aan elkaar gekoppeld en op te terugweg heb ik dan ook een fotootje van de etalage gemaakt. Ook heb ik online onderzoek gedaan waarbij ik deze combinatie ook veel terug zag in kunst zoals bij het werk van Charlotte Caron.

image

Geef een reactie

